17 Şubat 2008

AŞKIM`A İYİKİ DOĞDUN PASTASI

ÜÇ RENKLİ KALP PASTAMIZ:)


Arkadaşlar epeydir bloguma yeni tarifler koyamıdığım için üzgünüm:(ama herşeye rağmen burdayım ve geldim işte:)kar yağıyor mutluyum:)balkabağımın(rabiş)kardeşimin doğum günü mutluyuz ve pastamızla bu mutluluğu katladık buğün aşkım diye yazdım hem baklabağım hem aşkım o benim onun haberi olmadan yapıldı bu şirin pastacık sewdiği renklerle süslendi kokoşuz yanii:)en bayıldığı meyveler ve çiklata konuldu tabikide.aksilik krem şanti kalmayınca sitenin marketinde bende italyan merengi yaptım bayıldılar ya ne mutlu oldum anlatamam :)aslında anlatacak çok şeyim var sevgililer gününde anneciğimle babamacığıma bir sürpriz yapacaktım kalp pasta ve kırmızı olacaktı tamamen şeker hamurundan olmadı tam sewgililer gününde grip oldum:(kardesimin doğum gününde muhakkak telefi edeceğim diye sözlestim kendimle ve işe koyuldum iki gündür çok yoğunum gribi halsizlik yapsad ayaktayım yıkılmadım:)sizleri çok feci özledim ve geldim işte.çok yazmışım ya farkında değilim anlayın artık birikmiş içimde yazmadığım günler artık idare edin canlarım benim:)hepinize iyi pazarlar diliyorum ve iyi kar tatili karı sevenler benden size tavsiye perdenizi kapamayın kahvenizi eksik etmeyin çayda olur:)



bu da pastamızın üç renkli ispatı:)aşkım en çok buna bayıldı:)çocukların kalbine giden yol renki şeylerden geçer.


işte tarifimizz:)
pandispanya için:6 adet oda ısısında yumurta,1 su bardağı toz şeker,1 çay kaşığı sıvı vanilya,1 su bardağı un 1 paket kabartma tozu.hazırlanışı;yumurta ve şekeri vanilyayı homojenleşinceye kadar çırpıyoruz ve unu ekliyoruz kabartıcıyıda koyup karıştırıyoruz.yağlanmış kalp kalıba boşaltıyoruz.önceden ısınmış olan 170 dercede (ne kadar pişirdim bilsem:)üzeri kızarınca kadar pişiriliyor içini çekince kalıptan çıkarın.(kekimizi nar suyuyla ıslıyoruz veya hangi meyvasuyunu tercih ederseniz)
pastacı kreması için:1 çay bardağı un,1 çay bardağı şeker,1 tatlı kaşı nişasta,vanilya çubuğu(özü)
2 yumurta sarısı,yarım bardak sıvı krema,3 su bardağı süt.hepsini puding pişiri gibi pişiriyoruz ve soguduktan sonra bir kaba koyup üzerini sıkıca kapadıktann sonra buz dolabında bir gece bekletiyoruz.kullanacağımız zaman çırpıyoruz(gerekirse birz süt ekleyerekten)
bu kremayı üçe bölüyoruz biri sarı gıda boyasıyla ve iki tane muz içine küp doğranmış.diğeri pembe franbuazlı ve pembe gıda boyası kullanılmış.diğeri yeşil gıda boyası katılmış ve kivi doğtranmış 3 adet.kekimizi 4 e bölüyoruz ve ilk kata sarı muzlu kremayı,ikinci kata franbuazlı pembe kremayı üçüncü kata kivili yeşil kremayı döküyoruz bu işlemi yaparken her kata damla çikolata serptim unutmadan.ve son olarak italyan merengi yapıyoruz.
italyan merengi için:3 adet yumurta akı 150 gr(1su baradğı yapıyor)toz şeker.önce bir benmari kuruyoruz su dolu tencere içine bir kap ve içine şeker ve yumurta akları iyice eritiyoruz karıştırarak.sonra ocaktan alıp çırpıyoruz mikserle ve kıvama gelince pastamızı sıvıyoruz daha sonra sıkma torbasıyla dilediğiniz yazıyı yazıyorsunuz.renkli kumşeker serptim ben yanlarına ve üzerine siz nasıl dilerseniz.afiyet olsun.



pastadan arda kalan frambuazlı italyan merengli cupumuz........

26 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Senacim kendine cok dikkat et olur mu , cok cok gecmis olsun diyeyim once, ardindan da kardesinin dogum gununu kutlayayim :)) Pasta cok sik olmus, eminim tadi da bir o kadar guzeldir :)) Saglikli ve mutlu gunler diliyorum sana... ozletme kendini bir daha bu kadar :))

Adsız dedi ki...

Pastacıcafecim ne kadar nefis bir pasta...:)) Görünümüde harika, olsada bir tadına baksak dedim yani...:))
Ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık pasta çok güzel olmuş..ben koca bir dilim aldım...:))

Ayrıca geçmiş olsun...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık pasta çok güzel olmuş..ben koca bir dilim aldım...:))

Ayrıca geçmiş olsun...

pastacı cafe dedi ki...

moonsun cum özletmemeye çalışıcam söz:)beni böyle özleyen tatlı dostlarımın olması çok güzell:)beğendiğinize sewindim sağolun tüm güzel yorumların için.

aycacım keşke aramızda mesafeler olmasada hepbirlikte yesek içsek ne güzel olurdu şimdidimi ama:)

tugcecim sana tüm pastalar feda canım bir dilim değil istediğn kadar senin unutma canımm bu blog sizin sanal olsada tadına bakmanızı çok isterdim umarım o günlerde gelir canımm:)

Adsız dedi ki...

mmm olsada yesem çok güzel olmuş ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş valla pastaya bayıldım eşinizde beğenmekte haklı ellerinize saglık sevdiklerinizle mutlu huzurlu günler dileğiyle hoşçakalın

pastacı cafe dedi ki...

balkabak cım keşke tadına baka bilsen yakınlık derecemizi bilmiyorum ama beistanbuldayım umarım tadacağımız günlerde olur:)

rümeysacım yazıyı tamamen okumamısın anlaşılan çünkü eşime değil(zaten ewli değilim:)kardesim rabişe yaptım bu doğum günü pastasını canım bu şeker yoruma çok güldüm bir anda evli olduğum geldi aklıma çok komik ti sağol canım ama bende aşkım diyince tabii başka ne olabilir kii:)

Tijen dedi ki...

Mutlu yıllar!

Disalce dedi ki...

öncelikle rabişin doğum günü kutlu olsun.....nefis görünüyor renkler falan....içim kıpır kıpır oldu....

ellerine sağlık canım......harika...

pastacı cafe dedi ki...

teşekkürler tijencim:)disalcim çok teşekkür ederim begendiğine sewindim:)

Yaren dedi ki...

Canim ne kadar harika olmus,bahar fiskiriyor bastadan.Cokuklar ne cok sevinir bu güzel pastaya.Bende yegenlerimin dogum gününde böyle renga reng pasta yapim.Ellerine saglik canim.Güzel tariflerinile seni görmek cok güzel.Cok cok gecmis olsun,sana acil sifa diliyorum.Sevgiyle kal canim,öptüm.

pastacı cafe dedi ki...

ay yarenim yorumun içimde çiçekler açtırmaya yetti doğrusu sağol canım beğendin demek :)

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık senacım çok güzel olmuş.. Bende böyle güzel pastalar yapmak isterim ama kendime güvenemiyorum ben daha basitlerini yapıyorum
kendine çok iyi bak canım
SUEDA

pastacı cafe dedi ki...

bence başarmanın yolu istemek güvenmekten geçer bir kere denemen yeterli lmazsa bıkma usanma bende ilk zamanlar yapamayacağımı sanıp dergiler çağresiz ve umutsuzca bakrdım şimdi onlar kadar güzel olduğuna inanıyorum ve bu işten zevk alıyorum seviyorum sende inancı aldan bırakma yaparım demeye ve yapacagına inan derim yap ve fotoğrafını çek blog aç veya açmazsan ben yayınlarım canım suedam sen yet ki iste herşey olur olmaz diyen yaln söylemiş olur değil mi???

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam canım pasta mütiş olmuş hele o kesilmiş ve renk renk görüntü muhteşem ellerine sağlık kardeşinin doğum gününü kutluyorum biraz geç oldu ama ancak ziyaretlere gelebildim kusura bakma artık sanada geçmiş olsun canım bay

pastacı cafe dedi ki...

teşekkürler melekcim niye kusura bakıyım geç olsada gelmen çok güzeltüm güzel dileklerin için tesekkürlercanım öptüm seni kocaman:)

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik cok guzel bir pasta rengarenk olmus cok uzattin arayi ozlettin kendini

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Rabiş'in doğum günü kutlu olsun :)) Pastası rengarenk olmuş, ellerine sağlık
Sevgiler .))

Feyza Fidan dedi ki...

Senacım, ne muhteşem bir görüntüü buuu, rengarenk süperr bir pasta olmuş..ellerine sağlık canım benim..
Rabişede mutlu yıllar diliyorum..
Sevgiler...

pastacı cafe dedi ki...

çok sevindim beğenmene feyzacım :)bende öpüyorum seni sewgiler bendende

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bir bloga yazdığım yorum esnasında yorumunuz dikkatimi çekti,okudum. Linkinizi aldım ve şimdi yazıyorum. Hoşuma giden ve beni etkileyen açık sözlü oluşunuz. Aslında, vakit olarak sizden önce kendim yorum bırakmıştım. Doğal olarak, bıraktığım yorumun akıbetini de merak ediyor ve izliyorum.İlgili blog yorumumu yayınlamış ve bir kaç dakika aralıkla sizin yorumunuz, düşmüş. Yorumunuz hayli dikkatimi çekti.Kapris duygusuna kapılmadan, insanları samimiyetle takdir ediyordunuz.
Kişilik yapıma hiçte yabancı olmayan bu davranışınız kendimi gururlandırdı. O kadar sevindim ki, yorum sanki bana aitmiş gibi geldi. Sizi tanımak istedim. Bloglarınızı gezdim, yorumlarınızı ve bırakılan yorumlarınızı okudum. Blog yazarlığı konusunda yeni olsam da, bazı şeylerin zaman içerisinde nasıl düzelebileceğini deneyimimle öğrendim. Azim ve karlı olmanızla birlikte, zaman içerisinde koyduğunuz hedefe ulaşmanız mümkün.
Makinanız yetersiz olabilir, temanız uygun olmayabilir ve hatta tariflerinizi eksik yazıyor olabilirsiniz. Bunların hiç bir önemi yok. Dahası var, sizi ciddiye bile almayanlar bulunabilir. Deneyimimle söylüyorum, bunları aşmak çok kolay. Yeter ki,inatla hedefinize ulaşmak için çalışın.
Sizi, insani duygularla sevdim. Başkaca bir amacın peşin de değilim.
Size kimliğim olduğu halde,isimsiz olarak yazıyorum. Hayranı olduğum insan tipleri,alçak gönüllü ve takdir etmesini becerebilenlerdir. Yazdıklarımı sadece okumanız için yolluyorum.Sevgiyle kalın,hoşça kalın. Güzel insan.

pastacı cafe dedi ki...

merhaba isimsiz (isminizi yazsaydınız çok memnun olurdum bende bu yazılanların sahibini tanımış olurdum)şimdi dikkatimi çekti de sadce okumanız için yolluyorum demişsiniz.ama ben yayınlıyorum çünkü sizin bu blogda isim bırakmanızı ve tanımak istiyorum doğrusu şaşırdım sabah sabah içimde bişeylerin kıpırdanmasına vesile oldunuz.tüm bu güzel sölzeri size iade ediyorum o sizin kendi iyi niyetinizden kaynaklanıyor. buarada ben övülmeyi ve iltifatı sevmem çok kişiyide buyüzden kızdırdım biraz:)herkesin huyu işte bence önemli olan o iltifatlar değil düşünce ve hareketlerdir söz uçar ama yazı kalır...tüm güzel dilekleriniz için teşekkürler sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Canim biz ayse abla,dilek,aynur ve ben etkinlik düzenledik senide davet ediyoruz,katilirsan seviniriz.Sevgiyle kal,iyi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum,öptüm.

pastacı cafe dedi ki...

yarenim katılmam mıhiç seveseve tabiki bende iyi bir haftasonu dilerim öptüm canım benim:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tatlı dilli pastacı cafe:))))

güzel sözleriniz beni çok mutlu etti teşekkür ederim:)))
kardeşinize nice mutlu güzel seneler dilerim...
harika bir pasta olmuş ellerinize sağlık.

sevgiyle sıcacık ve kocaman öpüyorum....
görüşmek üzere