8 Ocak 2008

RENKLİ SALATA.....

Görüntünün güzelliği kadar tadıda güzeldi,daha önce farklı şekillerde denemiştim bu sefer kek kalıbında yaptım ama bu bilindik bir tarif olduğundan ve kolay olduğundanmıdır ne bunu tariften saymamıştım ve daha önce yaptığım patates salatasını buraya koymadım ama o ilk yaptığım emin olun ki bundan daha hoş görünümlüydü kat kat çemberli kalıba döşenmiş aralarda yeşillik ve havuçtan oluşan renk cümbüşüyle buluşunca tuzlu pasta gibi bir görüntü olmuştu patetes pastası:)ama kısmet bunu yayınlamakmış.bu salatada en çok kuzenimin emeği var dün bize geldiler ve annnem böreği kuzenim bu süslü salatayı bense tek kişilik tartolet hazırladım(koymadım çünkü daha önce yaptığım tarifin aynı versiyonuydu:)



fotoğraf çekimi kuzenim büşra tarafından gerçekleştirildi.ben sadece tabağı tutum:)en çok işi yapmış gibi:)
sonunda tarife geçiyorum...
malzemeler:6-7 tane iri patates
1 yemekkaşığı mayonez.kafi miktarda tuz.
1 iri boy havuç(turuncu harç)
isteğe bağlı mor lahana (mor için)
ve maydonoz(yeşil gıda boyasıda ilave ettim.
patatesler haşlanır ezilir ve 1 yemek kaşığı mayonez konur. ve üçe ayrılır birinci karışıma havuç konur ve iyice karıştırılır.
ikinci karışıma maydonoz konur ve biraz yeşil gıda boyası
üçüncüye ise incecik doğradığınız mor lahana konup karıştırılır.
bu karışımı istediğiniz kaba istediğiniz sırayla yerleştirin.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika bir fikir olmuş, sayfanın başında resmi görünce önce kek zannettim salatayı okuyunca, kahkahayı bastım...:)))
Çok beğendim canım,çok ilginç bir fikir..Ellerine sağlık

pastacı cafe dedi ki...

çok ta kolay bir tarif canım şipşak olu veriyor.tavsi ederim sanada yaparsan memnun kalırsın sonra.kek gibi gözüküyor farkındayım ama biliyormusun kek kalıbına bastırdım birazda ondan:)olsun seni güldüreblimek güzelll:)

NiNo dedi ki...

guzel senacigim ellerine saglik ne guze lbir goruntu bu bole ben zaten salata delisiyimdir :) bayildim yani
bu arada sonunda sobene bir cevap yazdim okumak istersen buyur canim opt

pastacı cafe dedi ki...

ninom benim beğenmene sevindim bende salataya bayılıyorum:)cevebını okuyorum şimdi okumasamda senin güzel yüreğinin kalemine güveniyorum ama okumazmıyım merakladım şimdi bak:)

Tijen dedi ki...

Sena merhaba,
İyi ki yazmışsın. Böylece ben de senin siteni tanımış oldum. Siteni linklerime ekliyorum.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sena'cım,
Cıvıl cıvıl bir salata bu:))
Ellerine sağlık,
Sevgiler.....

YoLcu dedi ki...

ellerinize saglık