4 Aralık 2007

FINDIK KROKANLI PASTA


Bu pastayı canım nasıl çektiyse o şekilde oluşturdum hazırladım ve beğenerek yedim.Sadece ben değil herkes beğenerek yedi.Bu dilim büyük yiyemem diyenler çok güzel olmuş yerim ben bunu diye diye yedik çok hafif lezzetli damaklarda lezzetini bırakan cahveli krakanlı çikolatalı bir pastaydı..işte tarifi

gerekli malzemeler;
pandispanyası için;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı kakao(altın markanınkini kullandım)
1 su bardğından 2 parmak az un
1 paket kabartma tozu 60 gr bitter çikolata eritilmiş(benmaride)
SIRASIYLA ÇIRPARAK İÇİNE KOYUN EN SON ERİMİŞ ÇİKOLATAYI İLAVE ET AZ KARIŞTIR.(170 DERECE LİK FIRINDA 25 DK PİŞİRİN.
PASTACI KREMASI(NESCAFE'Lİ)
3 YUMURTA SARISI
1 ÇAY BARDAĞI TOZ ŞEKER
1 ÇAY BARDAĞI UN
1 TATLI KAŞIĞI NİŞASTA
1 PAKET VANİLYA
1 TATLI KAŞIĞI NESCAFE
puding gibi pişirdim daha önceki tarifteki gibi buz banyosu yaptırdım.(1 büyük derin kap ve o derin kapın içine girebilen bir diyer kapla yapılan buzlu kopleks.
3 paket kremşantiyi 2,5 bardak soğutulmuş sütle karıştır çırp.(ben 1 tatlı kaşığı nescafe ekledim)
1 kase dolusu parçalı çikolata
FINDIKLI KROKAN;
1 SU BARDAĞI FINDIK İÇİ
1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI MARGARİN
HEPSİNİ KARAMELİZE OLANA DEK KARIŞTIRIN DAHA SONRA SİLPAT VEYA YAĞLI KAĞIDIN ÜZERİNDE SOĞUTUN KALIP GİBİ OLUP SOĞUYUNCA MERDANEYLE EZİN DİLEDİĞİN BÜYÜKLÜKTE.Hazırladığınız pandispanyayı 3 e bölün önce kahveli pastacı kremasınıve kahveli kremşantiyi sırasıylaçikolata parçasını parçalanmış krokanın yarısını ara katlar sırayla paylaştırın.Üzerini kahveli kremşantiyle kaplayın.ve üzerine kalan krokanı yayıp,3 saat dinlendirin.
AFİYET OLSUN:)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık lezziz gözüküyorr:)

Pasta Cafe dedi ki...

Merhaba,
Diğer bloglara bıraktığınız yorumlarda arkadaşlar sizi ben sanıyorlar. Pasta cafe ismini pastacı cafe olarak değiştirmeniz açıkçası çok büyük bir değişiklik gibi değil sanırım. İki isimde daha bloğunuz var. Neden bu isimde ısrar ettiğinizi anlayamıyorum. Ben sadece karıştırılmak istemediğim için yazıyorum bu yazıyı. Çünkü sizi ben sanıyorlar. Yanlışlık olmasını istemiyorum açıkçası. Ben 1 seneyi aşkın süredir bu ismi kullanıyorum ve beni bu isimle tanıyorlar. Neden karışıklık olsun değil mi????

pastacı cafe dedi ki...

say�n pastac� cafe budurum �u an benide rahats�z etti.ama bu isimde �srar etmiyorum fark�ndaysan�z ilk bu blog i�ine girdi�im zaman da adresim pastac� cafeydi inansan�zda inanmasan�zda bana adres buydu isimise yaln� yaz�lm�t� d�zeltildi.evim daim pastane kokusunda ve temposunda �al�t�m i�in pastac� cafe ad�ndad�r hi�bir al�nt� s�zkonusu olamaz.bu isimi sadece ben de�il t�m �evrem kabullendiler.bu isim beni ve cafe sayd�m mutfa�m� temiselen b�yledir.pasta yapmay� seviyorum her g�n yeni bir heycanla �retiyorum.pastac� cafe ismini bu sanal cafemide seviyorum.bu yazd�n�z(�srar etme kelimesi)beni �ok etkiledi.

Adsız dedi ki...

PASTACI CAFE SİZE GERÇEKTEN HAK ETTİĞİNİZ BİR ÜNVAN DEĞİL BİZZAT DENEYEN HAYRANLARINIZINDA TAKDİR ETTİĞİNİ ÇOK YAKİNEN BİLDİĞİM İÇİN BUNU HAK ETTİĞİNİZİ BİLİYOR VE HELE SİZİN HARİKA KROKANLI PASTANIZIN NEFİS TADI DAMAĞIMDA İKEN BU İSMİN TEK TESÇİLLİ ÜSTADI OLARAK SİZİ KUTLAR,BAŞARILARINIZIN DEVAMI DİLEKLERİMLE NİCE DEĞİŞİK PASTALARINIZLA BULUŞMAK ÜZERE SELAMLAR.

pastacı cafe dedi ki...

sağolun çok teşekkürler,böyle düşünmenize ve yaptığım ürünleri beğenmenize çok sevindim sizi memnun etmekten duydugum mutluluğu kelimelere sığdıramam:)