26 Kasım 2007

BALKABAKLI PASTA


Balkabağını çok seviyorum ya sonunda balkabaklı bir pasta yapa bildim.Çok hafif ve çok leziz bir tarif(bütün tariflerimde bu cümle geçsede yine diycem çünkü çok güzel oldu yaa:)Tarifini gecikmeli versemde,resimlerin tümünü koyamasamda bu pasta çok sevildi.Yine isteriz diye iltifatlar yapıldı.Ben herkesten çok sevdim dün dışardan gelince yine bi dilim yedim ama ince bi dilim annemin zayıfsın sen yee diyişi aklıma geldi suçluluk hissetmedim:)Yapmanızı ve yemenizi tavsiye ediyorum bu tarif tam not edilecek ve acil denenecek tarifler listenizde olmalıdır diye düşünüyorum,siz nasıl düşünürsünüsz onu da bilemiyorum tabi balkabağı seven var sevmeyen var dimi şimdi:)





gerekli malzemeler;
1 adet vanilyalı pandispanya (hazır kullanmaktan haz etmesemde,mecburdum acil sinyali yani)
pastacı kreması(vanilyalı)
1 kg kabak tatlısı(3 çay bardağı toz şekerle+3 karanfil+1 çubuk vanilya+1 çay bardağı su)
2 paket krem şanti+1,5 subardağı süt
soğuk şeffaf jöle
istediğiniz süsleme çeşidi(ben yeşil toz fıstık ve meyve şekeri kullandım)
HAZIRLANIŞI;
öncelikle 1kg kabağı verilen ölçülü malzeme miktarınca kaynatıyoruz suyunu çekince ateşten alıyoruz.Ve içi ne koymak için 1 su bardağı doranmış kabak ayırıyoruz.Ve kalanını püre yapıyoruz(püresine ben 1 çay bardağı süt ekledim)pastacı kremesını hazırlıyoruz 500 ml sütü 50 ml. sıvı kremayı1/2 çay kaşığı vanilyayı yarım su bardağı toz şekerle karıştırıp ateşte kaynatıyoruz.Ayrı bir kapta toz şeker ve 3yumurta sarılarısıyla tel yardımıyla çırpın.unu da ilave ederekten homojenleşinceye kadar karıştırın.Kaynamış olan sütü unlu karışımın üzerine dökün ve hızlıca çırpın.Ve ateşte kaynatın.Pişnce derin bir kaba buzlu su doldurun ve diğer bir kaba ise kremayı boşaltın ve bir taraftan çırpın ve kabuktutmadan soğumasını sağlayın.
Pasta kekini hazır aldım acil lazımdı ve benim hazırda yoktu .Vanilyalı pandispanyayı ve pastacı kremasını ve krem şantiyi hazırlıyoruz(yukarıda belirtildiği gibi)kabak püresini üzerine kullanıyoruz.ve doğradığımız kabakları içine koyuyoruz.yani şu şekilde pandipanyaya önce pastacı kreması sonra şanti daha sonrada doğranmış kabak ve bu işlemi ikinci kada uyguluyoruz ben son kata yani üzerine kabak püresi sürdüm sütle birlikte karıştırdığım kabak püresi daha hoş oldu siz nasıl dilerseniz süsleme meydanda zaten siz keyfinize göre takılın.
AFİYET OLSUN:)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

slm sena ben büşra çok güzel olmuş bende yedim balkabaklı pastandan ellerine sağlık.öptm herkeze slm söle....

pastacı cafe dedi ki...

sağol canım afiyet olsun beğendiğine sevindim slmların iletildi:)

Gönül dedi ki...

canım ellerine sağlık bayağ değişik ve güzel bi tarif olmuş..sevgilerimle

pastacı cafe dedi ki...

teşekkürler beğendinize çok sevindim denemenizi tavsiye ederim çok lezzetli bir tarif..

Adsız dedi ki...

slm cnım tarifini aldım ama henüz denemediğim için daha yayınlamadım en yakın zamanda deneyim fotosunuda koycam.teşekkürler tarüf için...iyi akşamlar...

pastacı cafe dedi ki...

tamam büşracım büyük bir sabırsızlıkla bekliyorum:)