6 Eylül 2008

çikolata soslu profiterol ve hoşgelmiş ramazan :))



mubarek ramazan ı şerif hayırlı olsun hepimize. iftar sofralarını özlemiştik sahurlarımızı ve tatlılarımızı:)iftardan sonraya eşlik edecek bu profiterolleri yemeğe can atıyoruz her nekadar son günlerde iştahsızlık problemim olsada bir profiterol topunu sevgili midem kabullenir heralde:)
vaktimin darlığı ve özel sorunlar dahilinde bloguma ayırdığım zamanım çok az olmaya başladı çok özür diliyorum dualarınızla birlikte yorumlarınızı bekliyorum:)
beni yanlız bırakmadığınızdan dolayı bıraksanız bile olsun teşekkür ediyorum
herşeye rağmen herşeyi seviyorum:)
veee tarif

gerekli malzemeler:

pate choux için:250ml su,100gr tereyağ,4gr tuz,4gr tozşeker,150gr un,4yumurta

kreması için:500gr tam yağlı likit krema ,50 grpudura şekeri(her 100 gr için 10 gr şeker)

çikolata sos için:100 gr bitter swet çikolata 40 gr tereyağı sıcaksu

pate choux malzemelerini bir tencereye sırasıyla ekleyin .yumurta hariç (sonradan eklenecek özelliği yumurtaların içine sonradan tek tek eklenmesidir)tektek yumurtaları homojen bir kıvam elde edene dek çırpın.sıkma torbası ile yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye ceviz büyüklügünde sıkın.tepsiyi 175 derecedeki fırına verip yaklaşık 30 dk.hafif kızarana kadar pişirin.

iç dolgusu:likit kremayı koydunuz kabı buzlu bir suyun üstünde oturtup çırparsanız daha çabuk krema elde edersiniz.likit kremayı mikserle katılaşana dek çırpın.bu esnade pudra şekeri ilave edin.kremayı buzdolbında saklayın.bu kremayı pastakreması olarakta kullana bilirsinzi.

benmari usulu çikolata sosu:çikolatayı terayağını ısıya dayanıklı kabın içine koyun.tencerenin yaruısına kadar su koyun kısık ateşte kaynatın suyun üstüne çikolata kabını yerleştirin.çikolata katı olursa sıcak suyla kıvam verin.

afiyet olsun:)

2 yorum:

Yaren dedi ki...

Nerelerdeydin özlettin kendini ama bu güzel tarifle gönlümüzü aldin canim;)Profiterol harika görünüyor,ellerine saglik.Ayrica senin icin insal. hersey güzel olur,sorunlarin güzelce biter.Sana sevgilerimi biraktim canim,hayirli Ramazanlar:)

pastacı cafe dedi ki...

sağolasın yarenim benim :)beğendiğine sevindim öpüyorum bende sevgiyle seni.